sobota, 14 listopada 2015


   Każdego dnia odkrywamy  coraz to różniejsze odcienie kultury. Sięgamy po szeroko ujętą literaturę  piękną, kupujemy bilety na kolejną wabiącą nas premierę obiecującego filmu, idziemy do teatru, muzeum czy opery… na wystawę. Wszystko jest dla ludzi… dla tych młodych i nieco starszych. J To od nas samych zależy po co sięgniemy.

   W mojej sugestii leży podzielenie się z Wami moimi odczuciami, doznaniami, które dla mnie też są czymś nowym, afrodyzjakiem swego rodzaju. przedstawienia tego co jest wartościowe, zachęcam  Was do poznawania kultury!
„Sztuka zawsze, nieustannie zajmuje się dwiema sprawami: wiecznie rozmyśla o śmierci i dzięki temu wiecznie tworzy życie”- Pasternak Borys


   Na pierwszy plan wysuwa się  słynny MÓZG – mowa tutaj o wszechstronnym miejscu promującym sztukę współczesną. Odbył się tam Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych „Mózg Festival”, goszczący artystów z całego świata ! Warto było iść i obejrzeć te niesamowite wydarzenia.


   Kolejnym godnym  polecenia obiektem  jest Opera Nova- Najnowocześniejszy i wszechstronny teatr muzyczny w Polsce, koniecznie musicie zaszczycić swą obecnością mury tejże opery. W najbliższych dniach  14-21.11.2015 rok odbędzie się 23 Edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych – niezapomniane doświadczenie. J


   Teatr polski- Osobiście to nie wyobrażam  sobie nie pójść do teatru. Kupiłam już  bilety i z nie mogę doczekać się jutrzejszego  spektaklu „Dziady”. Pamiętajcie, Teatr – to aktywna refleksja człowieka nad samym sobą–Novalis


Chodzicie do muzeów? Niestety, ale sama bardzo  rzadko bywam w takich miejscach. Jakiś czas temu koleżanka wspominała mi o Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego – warto spróbować zagłębić i tą formę bydgoskiej kultury. 

   Zajmę się teraz Filharmonią Pomorską – pozytywnie zaskoczył mnie fakt organizacji koncertu dla niemowląt, mały dzieci do 2 roku życia, kobiet w ciąży również. Wiedzieliście o tym? Polećcie go!

   Mogłabym przytoczyć wiele innych zjawiskowych miejsc, wydarzeń, jest ich naprawdę mnóstwo, ale Kochani, życie nie polega na dawaniu wszystkiego na srebrnej tacy!
                         Pamiętajcie! Wystarczy, że się obejrzysz, a złapiesz kulturę. 

13 komentarzy:

  1. duzo kabaretów tez jest w Bydgoszczy szkoda, że nie dowiedziałem sie o tym nic a to dla mnie bylyby cenne info

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący wpis, z pewnością skorzystam z powyższych propozycji spędzenia wolnego czasu. Z całego serca polecam również wybrać się do Muzeum Mydła i Historii Brudu (gdzie można własnoręcznie wykonać własne mydełka) oraz Galerii Sztuki Nowoczesnej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się wpis bo opisuje największe miejsca kultury, nie wszystkie, ale najważniejsze w Bydgoszczy

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis, jest wiele interesujących miejsc w Bydgoszczy i myślę, że każdy powinien je odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdego dnia jestem w Bydgoszczy . Mieszkałam w niej też przez prawie cale technikum no i troche po szkole . Ale dopiero z tego bloga dowiedziałam się w końcu gdzie jest Bydgoski Teatr !
    Nie dla mnie są te opery, filharmonie i teatry , ale do dziś pamiętam wystawe w Wyczółkowskim muzeum . Myślę że kultura jest wszędzie, wystarczy dobrze popatrzeć , Bydgoszcz jest duża !
    A wpis wreszcie przejrzał , krótko zwięźle i na temat . I co najważniejsze o Bydgoszczy a nie historii budowy teatru . No i dzisiaj nie było nic o poceniu się , jednak Ci Bydgoszczanie nie tacy potliwi , jestem pod wrażeniem !! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe informacje są tu zawarte. Dużo się dowiedziałam o Bydgoszczy i bardzo mnie to cieszy. Jestem bardzo zadowolona że ktoś pomyślał i stworzył takiego bloga. Oby tak dalej...

    OdpowiedzUsuń
  7. jako matka jestem ciekawa tych koncertów dla najmlodszych ale watpie by takie male dzieci wytrzymały tyle na jednym miejscu :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. kolejna ciekawostka o Bydgoszczy, tak trzymac!

    OdpowiedzUsuń
  9. Milo się czyta o czymś konkretnym

    OdpowiedzUsuń
  10. Kultura zawsze na czasie, nigdy jej za wiele :) czekam na kolejny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie po raz pierwszy jest owy koncert poswięcony najmlodszym bilety sa bardzo tanie, koncert stosunkowo nie drogi i moge wszystkim polecić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Również sadzę, że Bydgoszcz jest jedynym miastem w okolicy (chodzi mi o województwo) które ma tak szeroki wachlarz miejsc, gdzie można zagłębić się w poważnej kulturze. Pewnie nie wielu ze studentów bądź ludzi młodszych potrafi docenić te miejsca, a nawet jestem w stanie rzec, że nigdy nie odwiedziło ich. Czasem jednak lepiej poświęcić bilet do kina i iść na jakiś występ do teatru. Cena ta sama z zupełnie inne przeżycia. W końcu film zawsze można potem obejrzeć w domowym zaciszu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z zewnątrz wszystko ładnie, pięknie, a wewnątrz..? Nie wiem, nie byłam. Chyba czas się wybrać w jakieś kulturalne miejsce. Dzięki za przybliżenie tych kwestii!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń